Hálanapló | #1 május

hétfő, május 31, 2021

Időnként érdemes megállni egy percre és elgondolkodni azon, hogy miért vagyunk hálásak. Úgy érzem, van létjogosultsága ennek a bejegyzéstípusnak itt. Nem azért, mert profin művelem a hálaadást, egyszerűen csak igyekszem észrevenni a jó dolgokat az életben. 

Ami valljuk be, baromi nehéz időnként. Főleg, ha egy nehezebb időszakon megyünk keresztül. De igazából az átlagos hétköznapjainkon is hajlamosak vagyunk elsiklani a jó dolgok felett. Pedig mekkora hatása van, ha észreveszel valami apróságot a szürke hétköznapokban!

Az utóbbi hónapok eléggé stresszesek voltak számomra, így jött az ötlet, hogy minden hónapban össze fogom gyűjteni, hogy miért lehetek hálás.
Minden összejött, és úgy éreztem kifutok az időből, ugyanis volt, ami időponthoz volt kötve és következményekkel járt volna, ha nem oldom meg. 

Egyébként egyre "népszerűbb" ez a felfogás, hogy minden nap adjunk hálát, így szerintem kezd kicsit klisévé válni. Pedig egyébként tényleg van ereje. Én most nem szeretnék a nagyon apró részletekbe belemenni, mint például, hogy kapok levegőt, van tető a fejem felett, van min járnom, stb., mert igaz, hogy ezek is nagyon fontosak, de én talán azokat emelném ki, amelyek boldogsággal töltöttek el. (Persze az előbbieknek is örülök nyilván, de na, remélem érted, mire akarok kilyukadni :D)

Mondjuk igen, van egy halom kupak itthon, amit mindig gyűjtünk és időnként leadunk, és szerintem sokan nem gondolunk bele, hogy mások milyen problémákkal élnek együtt és milyen szerencsések vagyunk. Az is fontos, hogy nem mások kárához hasonlítom magam, de az egészség tényleg egy nagy ajándék.

Tényleg azt éreztem, hogy minden rossz és semmi jó nincs. Mivel ez egy sorozat lesz, a következőben már csak a lista lesz, ez most azért ilyen hosszú, mert ismertetem az álláspontom.   

1. Albérletben élek és jófej a lakótársam
Ezért vagyok a leghálásabb, hogy évekkel ezelőtt voltam annyira bátor, hogy önálló életbe kezdjek. Az előző lakótársam kiköltözött, a tulaj pedig az egész lakbért elkérte volna tőlem, ha nem hozok valakit a helyére - ami szinte az egész fizetésem, így új albérletet kellett volna keresnem. Imádom ezt a lakást, és sikerült találnom egy lányt a másik szobába. De több mint egy hónapon keresztül stresszeltem, tettem ki folyamatosan a hirdetéseket, jelentkezők nem voltak eleinte, majd beindult egy kicsit, és 2 hét alatt kb. 7-8 ember megnézte a lakást. Végül jól választottam.  

+ A szobám
A lakást és a szobámat is nagyon szeretem. Világos, tágas, ízlésem szerint van berendezve. Van erkélyem, ami egy panel esetében igencsak jól tud jönni. Nagyon szeretem :)

2. Munkahely. "Munkám a hobbim". A hivatásom.
Sajnos rövid idő alatt sikerült kiégnem a munkakörnyezet miatt - nehezebben illeszkedem be. Viszont sikerült tisztáznom magamban a dolgokat, és az egyik álláslehetőség megtetszett és úgy néz ki, hogy alkalmaznak is ott. Alig várom. :)

3. Beszélgettem egy régi jó barátnőmmel
Érettségi után megszakadt a kapcsolat, és most 5-6 évvel később beszélgettünk jóóó sokat. Bárcsak fel lehetne támasztani a dolgot, és ha csak időnként, de újra beszélgetnénk.

4. Véleményem megváltoztatásának szabadsága
Rengeteg szokásunk, gondolatunk, hiedelmünk és talán téveszménk van, amelyeket meg sem kérdőjelezünk. Egy ideig. Egyre gyakrabban nézek utána dolgoknak, olvasgatok, utánajárok, hogy az tényleg úgy van-e, stb.
Vannak emberek, akik ragaszkodnak a véleményükhöz, esetleg nem fogadják el a másik ember meggyőződéseit, vagy elzárkóznak az új információktól. A napokban eszméltem rá, hogy mennyire jó, hogy nyitott vagyok, hisz rájöttem, hogy rosszul csinálok dolgokat, és hidd el olyanok, amelyek hosszútávon károsak.  
Tanulni jó.

5. Vannak hobbijaim
Egyre több minden érdekel. Évekkel ezelőtt nem volt ez így, nem érdekelt semmi. Mára pedig már van 3-4 érdeklődési kör, tevékenység, amelyet fel tudok sorolni, mint hobbi. Borzasztóan sokat hozzátesznek az életemhez.

6. Az egyszerűség és a természet szeretete
Szeretem, ahogy reggel besüt a nap a szobámba. Szeretem kinyitni az erkélyajtót és hallani a természet zajait, látni, ahogy a szellő játszik a függönnyel. Minden nap kémlelem az eget. Lenyűgöz az felhős ég, a felhők keveredése, olykor egyik oldalon süt a nap, a másikon esőre áll és ezek találkoznak. Csodálatos. 

Most ezeket szerettem volna kiemelni. Jó érzés volt összegyűjteni őket. :)

Te észreveszed az apró örömöket a mindennapokban? Szoktál hálás lenni? Miért vagy a leghálásabb?

You Might Also Like

0 megjegyzés