Az instagram tényleg káros?

szombat, május 29, 2021

 

A mai bejegyzésben az Instagrammé a főszerep, ugyanis rengeteg gondolatom forog körülötte, és emellett - mint sokan másoknak is - szerves része az életemnek. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem a kedvenc alkalmazásom, és ciki vagy sem, de órákat tudok eltölteni a böngészésével. Ismerős?

A bejegyzés azért kapta ezt a címet, mert elég gyakran lehet hallani ehhez hasonló mondatokat, és biztos vagyok benne, hogy bőven van alapja, azonban szerintem téves következtetések. 

Valóban káros az instagram? Egy mondattal letudhatnám ezt a bejegyzést: Nem, hiszen ez egy app!

Ahogy mindenre, erre is igaz, hogy ha mértékkel és ésszel használja az ember, akkor még hasznos is lehet. Mégis szeretnék pár szót szólni mellette, ugyanis nekem sok tapasztalatom van.

Nagyjából 6 évvel ezelőtt regisztráltam először az instagramra, és mivel sosem szerettem személyes dolgokat megosztani, így érthető, hogy személyes profilt sem szerettem volna. A kutyámról töltöttem fel képeket, és bármilyen hihetetlen is, de több ezer kutyának van instagramja és egy klassz közösségbe tudsz cseppenni, ha barátkozol.
Valamint engem mindig is érdekelt a fotózás, így már több témában is hoztam létre profilt.

Nincs olyan dolog a világon, amiről ne posztoltak volna instagramon.
Ha posztolsz egy adott témáról, akkor meg fogod keresni azokat, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek és őket fogod követni, és téged is ők fognak. Legyen bármilyen téma, amiről akár azt gondolnád, hogy senkit sem érdekel. De! Még a legegyedibb hobbidra is vevő lesz valaki.

Közösségkovácsoló ereje van
Ez nincs kimondva, nincsenek közösségek szerveződve, viszont ha aktív vagy, akkor követni fognak, és ha nem a követőszám érdekel, hanem hogy kölcsönösen érdeklődjetek egymás iránt más emberekkel, akkor az adott témában sok-sok ember fogja követni egymást. Például követsz 300 embert, és az a 300 ember  nagy százalékban egymást is követi, ahogy téged is. 

Barátokat szerezhetsz
Én már ismerkedtem meg itt olyanokkal, akikkel később találkoztam is. Sok emberrel még nem találkoztam, de bízom bennük és bármikor tudok velük beszélgetni. Van, akivel személyes(ebb) témákat nem érintünk, de ha kiteszek egy sztorit, akkor mindig van néhány kedves szava hozzám, vagy megkérdezi, hogy hogy vagyok. :) 

Tanító szándékú profilok
Alapvetően sokat tanulhatsz másoktól, de vannak kifejezetten erre a célra létrehozott oldalak. Velem pszichológiával kapcsolatos tartalmak jönnek szembe, igaz nem követem őket, de ha feldobja a kereső szívesen olvasgatok.

Rengeteg problémát fednek fel, adnak tanácsokat, és mások is megosztják a történeteiket. Főleg gimiben azt hittem, hogy csak én szorongok, csak nekem dobog gyorsabban a szívem, amikor nekem kell beszélni az osztály előtt, stb., de rengeteg embert érint, és normális - egy bizonyos fokig.
Szerintem ez ad egy valahova tartozást, és azt az érzést, hogy nem vagy egyedül.

Ez az app egy hatalmas inspiráció lehet, ha a megfelelő profilokat követed. Nagyon szeretem a "hétköznapi embereket", akik megosztják a napjuk 1-1 egyszerű pillanatát, mindenféle filter, és a valóság pozitív irányba való eltorzítása nélkül. Persze az influenszerek között is vannak értékes tartalmak, ez nem ellenük szól, egyszerűen csak az 1-200 követővel rendelkező lányokat preferálom.

Itt visszajön a kedvesség, ha őszinte érdeklődést mutatsz. Tudom, hogy ez csak az internet, de ha nem itt éli az ember az életét, csak 1-1 pillanatot megoszt, vagy valami minőségi tartalmat közvetít, akkor szerintem ezzel nincs baj. Ésszel még az önkifejezés, véleménynyilvánítás eszköze is lehet, és én mindig hálás vagyok, amikor visszajelzéseket kapok. :) 

Megtalálható életmód, sport, főzős, környezettudatos, a természetfotózás széles skálája, és persze a világ összes témája, amit le lehet fotózni. Mondjuk logikus, hisz képek formájában osztjuk meg a tartalmakat. 

Neked mi a véleményed? Használod az instagramot? Megválogatod, hogy milyen tartalmakat követsz?


You Might Also Like

0 megjegyzés